onsdag den 7. december 2011

Read my red lips! Jeg eeelsker dullegrej!

Lipstick: Mac "Russian Red"
Lipstick: MAC "Russian Red"

I love it!
Jeg elsker make-up! Jeg har siden jeg var 13 år gammel været virkelig fascineret af, hvordan man kan arbejde, lege og eksperimenterer med make-up og opnå vidt forskellige udtryk.
 MAC er et af mine absolut yndlingsmærker og da det lige var kommet frem i 1990´erne, kunne man ikke købe det i Danmark -ih det var SÅ irriterende! Da det så kom til Danmark, kunne man ikke købe det i Aalborg(!) Jeg rendte mange butikker på dørene i flere år, men ingen ville/kunne tage det ind. Jeg måtte få andre til at løbe erinder for mig, eller hamstre som en sindssyg, når jeg en sjælden gang var et sted, man kunne købe det. Nu er det så ENDELIG kommet til byen og Salling har fået en lækker stand med rigtig søde og dygtige ekspedienter.
En af mine store inspirationskilder indenfor make-up er den, nu afdøde, make-up artist Kevyn Aucoin. Han var fantastisk og kunne arbejde med make-up som ikke mange kan. Jeg kan klart anbefale hans bøger og specielt "Making Faces" er skøn!
Billederne jeg har lagt ind på bloggen, er taget med min Iphone som et eksperiment -synes det er sjovt, at man kan tage sådanne billeder. Så kan man jo altid have delte meninger om det er decideret "fotokunst"....


1 kommentar: